Thaiboxningspremiär

Jag är otroligt glad och nöjd över att jag tog mod till mig och cyklade bort till Halmstad Muay Thai för att testa på. I like it! A lot. Det var riktigt jobbigt, men så otroligt roligt, och 90 minuter gick jäkligt fort. När jag trodde att det var över, var det dags för avslutande upphopp och armhävningar till själve fan avlöste oss 😛 Underbart! Det är härligt att bara köra på trots att svetten rinner och man är högröd i ansiktet, det gör liksom ingenting, för alla är typ likadana. Det luktade sporthall/träningslokal redan när vi kom in, jag gillar det.  Var helt skakig i armarna när jag kom hem, kunde knappt skriva varken på datorn eller mobilen. Det är bättre nu, men jag är fortfarande lite skakig. Härlig känsla måste jag säga.

Jag gjorde så gott jag kunde, men stackars kille jag körde med, han var stark och tränade vanlig boxning så jag fick jobba hårt för att orka hålla emot slag, armbåge och knän. Oh maj gadd. Jag kommer ha blåmärke på ena armen imorn tror jag.

Ett minus för min del, och som tvingar mig att fundera ordentligt på om jag vill och kan fortsätta, är att man kör barfota. Var inte riktigt beredd på det, hade inte ens tänkt så långt. Eftersom jag bär stödstrumpor alltid, och verkligen behöver det när jag tränar, så kommer inte mina fötter bli glada på mig. Särskilt inte höger som jag har mest problem med. Jag får verkligen känna efter ikväll och efter måndagens träning om jag tror det kommer att fungera. Får se dels hur det känns, dels om foten blir mer svullen efteråt. Jäkla skit, brukar inte ha så stora problem av min ”sjukdom”, detta är nog första gången det rör till det lite på riktig.

Som sagt, får ta mig en funderare för det var ta mig tusan vad det var sjukt roligt – och sjukt jobbigt! Thaiboxning är inget för veklingar, that’s for sure!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Thaiboxningspremiär

  1. CARRO skriver:

    Oh vad kul med thaiboxning. Grymt bra träning; för flåset, styrka, mentalt… Klart du ska fortsätta köra på :o)
    Strongt att cykla dit åxå!!!

    Hoppas du en skön söndag!

  2. lovisa skriver:

    sv: HAHAHA nej alla gånger hittils har han plockat upp mig!:P haa söt tror jag INTE att jag är då jag ligger där som en död fisk men 😛

  3. Maria skriver:

    Du är grym helt enkelt!!:) kram Inspirerar ju andra med!!

  4. Suzan skriver:

    Thai är det absolut bästa som finns!
    =)

  5. Pingback: Nystart | Träningsglädje

Lämna en kommentar