Sats Hötorget

Igår eftermiddag hade jag några timmar på mig mellan utbildningens slut och flyget hem,  och vad passar då bättre än att köra ett pass på gymmet? Man får ju inte missa chansen att prova ett annat Sats-center, och det ångrar jag inte! 😛

Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men jag misstänkte att det var stort i alla fall, och rätt hade jag! I alla fall i mina mått mätt, jämfört med Sats Halmstad 😉 Det fanns många löpband, många crosstrainers, många cyklar i uppvärmningsdelen, och en mängd maskiner. Det var rätt stor yta, men samtidigt så var maskinerna väldigt, väldigt tätt, det är jag ändå inte van vid hemma. Här hemma är det inte så stor plats, men maskinerna står absolut inte så tätt på varandra.

Gick omkring och bara tittade mig omkring en liten stund, och började förbryllat undra var alla fria vikter och skivstänger var någonstans, skulle ju köra ben + biceps. Hmm… men så såg jag några killar som gick bortåt ena hörnet och svängde. Gick efter sådär lagom nonchalant och titta där, visst stod det en pil och ”fria vikter” på väggen! Kom in i ett annat rum och där kände jag mig mer hemma. Det var i och för sig ingen mer tjej där när jag kom dit, endast killar. Men vad gör väl det! Och kan säga som så, jag trivs väldigt bra i fria vikt-hörnan faktiskt, gentemot där maskinerna stod tätt, tätt inpå varandra. Kunde köra mina benböj och bicepsövningar där inne, och sedan körde jag klart benen i maskinerna. Fick till ett bra pass – men visst är det lite bökigt när man är på annat ställe! Men galet kul testa på, behövde inte ens betala 😉 Najs!

Tänkte tagit lite mer bilder där inne, men insåg att folk hade nog kollar rätt snett på mig om jag börjat fota där bland allt folk. Visst är jag inte riktigt normal alla gånger, haha, men behöver ju inte visa det så tydligt kanske 😉

På min morgonpromenad igår så gick jag Sveavägen upp till Sats för att reka läget inför eftermiddagen, och då tog jag några bilder i alla fall! 😛 Skitdålig kvalitet dock, jag vet :/

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sats Hötorget

  1. Pia skriver:

    Vad kul att testa på ett helt nytt ställe så men visst kan jag tänka mig att det vart lite smått snurrigt….

  2. Emma-Lee skriver:

    Ägg är nog det bästa livsmedlet som finns rent näringsmässigt :-D. Sen är det ju precis som du skriver gott också ;-D

Lämna en kommentar